Panacea: Minden bajra gyógyír!
Kérdezze gyógyszerészét: +36 30 456 76 04
kosár0
kosár

Kosár

3 indok, amiért a reggelink szabotálhatja a fogyásunkat

Akár szellemi munkát végzünk, akár atléták vagyunk, vagy reménytelen esetek, hercegnők, esetleg bűnözők, mindannyiunknak megfelelően kell kezdenünk a napunkat. A MyFitnessPal megvizsgálta olvasóinak reggelizős szokásait és az eredmény igazán meglepő volt. Lássuk hát mik az a dolgok, amiken változtathatunk, hogy javítsunk a reggelizős szokásainkon!

4-10-of-the-most-cost-effective-healthy-foods-you-can-buy-960x603

1. Nem eszünk eleget reggelire

A MyFitnessPal tagok átlagosan 265 kalóriát fogyasztottak a reggeli alkalmával. Trinh Le táplálkozási szakértő azt javasolja, hogy első étkezésünket  állítsuk össze úgy, hogy a napi kalóriabevitel 1/4 – 1/3-át tartalmazza már. Még a legalacsonyabb javasolt napi kalóriabevitel (1200 kcal nők, 1500 kcal férfiak) esetében is ez minimum 300-375 kcal-át jelent. Kezdjük hát a napunkat egy kiegyensúlyozott étkezéssel, így kisebb lesz az esélye annak, hogy feladjuk a diétánkat és egészségtelen dolgokra vágyjunk az ebéd közeledtével.

2. Túlságosan sok szénhidrátot és kevés zsírt fogyasztunk

A 2010-es Amerikai Táplálkozási Útmutató szerint az ideális napi energiabevitel a következők szerint alakul:

  • 45-50%-ban szénhidrát
  • 25-35%-ban zsír
  • 20-25%-ban fehérje

A legközelebbi bevásárlásunk alkalmával ügyeljünk arra, hogy a szénhidrátforrásnak – amit választunk – legyen magas a rosttartalma. Kombináljuk fehérjével és zsírral, hogy tovább teltebbnek érezzük magunkat és tudjuk tartani a diétánkat.

3. Túlságosan sok hozzáadott cukrot fogyasztunk

A MyFitnessPal tagok reggelije átlagosan kicsit több, mint egy evőkanálnyi (3.5 mokkáskanálkanál, vagy 14 g) cukrot tartalmaz. Ez 56 kcal-t tesz ki és azt jelenti, hogy a reggeli kalóriaértékének körülbelül 21%-a cukorból adódik. A WHO ajánlása szerint a teljes kalóriabevitel kevesebb, mint 10%-a álljon “hozzáadott” cukorból és hangsúlyozza, hogy 5%-nyi kalóriacsökkentés már előnyökkel járhat. Az ajánlások különbözőek abban a tekintetben, hogy a “hozzáadott” cukrok, mint az édesített műzlik és péksütemények károsabbak, szemben a friss gyümölcsből származó cukorral. Az Amerikai Szív(barát) Egyesület ajánlása szerint a nők kevesebb, mint 6 mokkáskanálnyi (24 g), a férfiak pedig kevesebb, mint 9 mokkáskanálnyi (36 g) hozzáadott cukrot kellene, hogy fogyasszanak.

4-brown-cane-sugar-cubes-1462971085qzj

Így tehát, ha a reggelihez fogyasztott cukor nagyrésze “hozzáadott”, akkor a nők többsége már az első étkezés alkalmával elfogyasztotta a napi ajánlott mennyiség több, mint felét, a férfiak pedig több, mint egyharmadát.

A reggeli menünk megtervezésekor tehát ügyeljünk arra, hogy mennyi hozzáadott cukrot tartalmaz a péksütemény, műzli, lekvár, kávé – érhet bennünket meglepetés!

 

forrás: blog.myfitnesspal.com