Panacea: Minden bajra gyógyír!
Kérdezze gyógyszerészét: +36 30 456 76 04
kosár0
kosár

Kosár

Hatásosabb-e egy lendületes séta, mint a konditermi edzés?

“Egy gyors, 30 perces séta heti öt alkalommal hatékonyabb súlyvesztést eredményez, mint bármely más mozgásforma.” – olvasható a The Times jelentésében. Angol kutatók úgy találták, hogy az olyan személyeknek, akik rendszeresen sétáltak heti öt alkalommal, 30 percet, gyors tempóban; alacsonyabb volt a testtömeg-indexük (BMI), azokénál, akik kevésbé voltak aktívak.

A tanulmány szerint az 50 év feletti nők esetében volt a legvalószínűbb a súlyvesztés, ha rendszeresen sétáltak. Gyaloglás alatt a kutatók olyan lendületes sétát értenek, mely megemeli a pulzusszámot és kissé meg is izzaszt.

hatasosabb-a-seta

A kutatás szerint egyéb sportokat összehasonlítva a gyaloglás bizonyult a leghatékonyabbnak a testtömegindex-csökkenés szempontjából is. Az eredmények azt mutatják, hogy nők esetében átlagosan 4,3 cm-rel, míg a férfiaknál 3.6 cm-rel csökkent a derékbőség. A derékbőség, vagy haskörfogat mérete azért fontos, mert ebből a számból következtethetünk, hogy mekkora zsírréteg fedi a létfontosságú szerveinket, így ez összefüggésbe hozható a szívroham előfordulásának valószínűségével.

Egy kiadós sétának az az előnye, hogy nem igényel felszerelést, ingyenes, végezhető egyedül, vagy akár társaságban is és nem kell alkalmazkodni az edzőterem nyitvatartásához, tehát bárhol és bármikor elkezdhetjük!

(Forrás: www.nhs.uk)