PANACEA ONLINE PATIKA » Panasz » Lehangoltság

Lehangoltság

Gyakran adódnak az életben olyan élethelyzetek, amikor szomorúnak, kedvetlennek, energiaszegénynek érezhetjük magunkat.  A lehangoltság együtt járhat hangulati nyomottsággal, fáradékonysággal, szénhidrát utáni sóvárgással és a testsúly valamilyen fokú változásával.

Ha észlelünk magunkon ilyen tüneteket, akkor a következő tanácsok betartásával sokat tehetünk a közérzetünk javításáért!

– Töltsünk minél több időt a szabadban, a mozgás már önmagában nagyon jó hatással van a testünkre, lelkünkre, egészségünkre. Sportoljunk rendszeresen, s ha lehetőségünk van, tegyük ezt a szabad levegőn.

– Írjunk naplót vagy listát a velünk történt kellemes, pozitív eseményekről. Próbáljuk meg a legapróbbnak tűnő pozitív dolgokat is feljegyezni.

– Próbáljuk meg növelni a tevékenységeinket, illetve keressünk új elfoglaltságokat is.

– Próbáljuk kerülni a negatív gondolatokat, tereljük el a figyelmünket a rossz időjárásról!

– Figyeljünk az étkezésre, együnk összetett szénhidrátban gazdag ételeket, vagyis nem süteményeket, csokoládét, hanem  zabpelyhet, hüvelyeseket, teljes kiőrlésű lisztből készült pékárukat.

– Kerüljük az alkohol fogyasztását! Habár közvetlenül a fogyasztása után kellemesen érezzük magunkat, másnap levertség, rossz közérzet uralkodhat el rajtunk.

– Szedjünk vitaminkészítményeket, gyógynövénytartalmú hangulatjavítókat.

Ha a tanácsok betartása ellenére is úgy érezzük, hogy a tünetek súlyosbodnak, nem tudjuk kézben tartani őket, akkor mindenképpen keressünk fel egy szakembert, aki segít túljutni ezen az időszakon!