Panacea: Minden bajra gyógyír!
Kérdezze gyógyszerészét: +36 30 456 76 04
kosár0
kosár

Kosár

Kismamák immunerősítése

A kismama immunrendszere a várandósság alatt legyengülhet, hiszen a kis pocaklakó növekedéséhez több energiára van szüksége a szervezetnek, ezért érdemes odafigyelni a kiegyensúlyozott és vitaminokban gazdag táplálkozásra.

Különösen fontos ezzel foglalkozni az ősztől tavaszig tartó időszakban, hiszen ez az idő igazán kedvez a baktériumoknak. Azt azonban kevesen tudják, hogy a vitaminbevitelt érdemes már a baba tervezésekor elkezdeni és egészen a szoptatás végéig alkalmazni saját és gyermekünk egészsége érdekében. Lássuk, mire is lehet szükségünk:

C-, B6- és B12-vitaminra mindenképp, hisz az immunrendszer normál működéséhez elengedhetetlen a megfelelő mennyiség jelenléte szervezetünkben. A folsav, a cink, a réz, a szelén és a vas szintén támogatják ezt.

A D-vitamin még ennél is hatékonyabb eszköz a fertőzések megelőzésében, hazánkban a lakosság nagy része D-vitamihiányban szenved tél végére. Megfelelő pótlása sajnos változatos táplálkozással sem biztosítható, ezért – főleg az őszi-téli hónapokban – külső bevitel is javasolt. Az ideális D-vitaminszint az immunrendszer támogatása mellett a magzat fejlődésében is fontos szerepet játszik,

Antioxidánsokra is szükség van, ugyanúgy, mint minden felnőttnek. A C-vitamin, a réz és a szelén valamint a B2-vitamin, az E-vitamin és  a mangán hozzájárulnak a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez, így megakadályozzák a sejtet roncsoló vegyületek túlzott termelődését.

Fáradtság kialakulása ellen segít, ha gondoskodunk a vas, folsav, B- és  C-vitaminok megfelelő mennyiségű fogyasztásáról, valamint magnézium beviteléről, ezek a vitaminok, ásványi anyagok hozzájárulnak a fáradtság csökkentéséhez. Emellett a vas hozzájárul a szervezetben az oxigén szállításáért felelős vörösvérsejtek megfelelő képződéséhez is.

A magzatvédő hatással is rendelkező folsav megfelelő mennyiségű fogyasztását szintén érdemes szem előtt tartani, mivel a vérképzésben, sejtosztódásban is szerepet játszik.

Az ideális vitaminbevitel táplálkozással nem mindig fedezhető, különösen a téli, koratavaszi hónapokban. A speciális terhesvitaminok ebben nyújtanak segítséget – de mennyi vitaminra van szüksége a terhesség alatt a kismamának?

Vitamin, ásványianyag – Ajánlott napi mennyiség

DHA – 200 mg

D-vitamin – 2000 NE

Folsav – 400 mikrogramm (a fogantatás előtti hónaptól kezdve)

Cink – 15-18 mg

B2-vitamin – 2,5 mg

B6-vitamin – 2,7 mg

B12-vitamin – 2,5 mg

C-vitamin – 150 mg

Kalcium – 1600-4000 mg

Magnézium – 300-400 mg

Vas – 20-24 mg

Jód – 260 mikrogramm

kismama-vitaminok

A fenti adatok tájékoztató jellegűek, mindenképp meg kell beszélnünk kezelőorvosunkkal, mire van szükségünk. Egyeztessünk vele, mielőtt bármilyen vitaminkészítményt elkezdünk szedni!

Megfelelő táplálkozással is sok ásványi anyagot, nyomelemet, vitamint vehetünk magunkhoz – erről lesz szó legközelebb..

 

 

AJÁNLOTT TERMÉKEINK: